لوگوی املاک نوین

نکات مهم در تنظم قرارداد

نحوه تنظیم قرارداد می تواند سرنوشت افراد، شرکت ‌ها و کسب و کارها را تغییر دهد. قراردادها به دو صورت شفاهی و کتبی تنظیم می‌ شوند. علت عمده مشکلات و اختلافاتی که در حوزه کسب و کارها شاهد آن هستیم عدم تنظیم قرارداد به صورت کتبی است. قرارداد های کتبی نیز گاها به دلیل عدم رعایت نکات حقوقی و نگارشی، مشکلات زیادی را ایجاد می کنند چرا که برای تنظیم یک قرارداد استاندارد علاوه بر اطلاعات و جزئیات مربوط به قرارداد، دانش حقوقی نیز ضروری است.

 

قراردادها انواع مختلفی دارند از جمله: قرارداد استخدام ، قرارداد پیش فروش آپارتمان ، قرارداد مشارکت در ساخت ، قرارداد مشارکت مدنی ، قرارداد اجاره ، قرارداد خرید و فروش ، قرارداد پیمانکاری و…

قرارداد باید کاملا متناسب با نیاز هر کسب و کار تنظیم شود، بنابراین نمونه قراردادهای آماده نمی تواند نیازهای طرفین را در هر قرارداد به طور کامل و دقیق برطرف نماید. لازم است که برای تنظیم یک قرارداد حرفه ای به متخصص این حوزه مراجعه شود تا از ایجاد ضرر و زیان و صرف هزینه و زمان بیشتر در آینده جلوگیری شود . با این حال در تنظیم قراردادها دسته ای از اصول کلی و عمومی وجود دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.



این مطلب در حال بروزرسانی می باشد …

با ثبت دیدگاه خود به ما برای تولید محتوای مفیدتر کمک کنید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *